Bevallen - Reisverslag uit Jirapa, Ghana van Anita Maastricht - WaarBenJij.nu Bevallen - Reisverslag uit Jirapa, Ghana van Anita Maastricht - WaarBenJij.nu

Bevallen

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Mei 2015 | Ghana, Jirapa

Een kort bericht om te laten weten dat de hond gisteren bevallen is. Ik weet niet helemaal zeker hoeveel jongen het zijn. In ieder geval vier, misschien wel vijf. De foto’s zijn kort na de geboorte gemaakt.
Ik had al een aantal weken het gevoel dat de hond zwanger was. Haar tepels zagen er anders uit (groter). Toen ik vorige week thuiskwam van een week aan de kust was één blik op de hond voldoende om de laatste twijfel weg te nemen. Gisteren morgen werd me al snel duidelijk dat ze zou gaan bevallen. Ze liep zoekend heen en weer in de tuin en hier en daar werd wat gegraven. Ik had een oude deur tegen een stapel stenen gezet om zo een afgeschermde plek te maken. Ook daar werd gegraven. Een andere plek die haar belangstelling had, was de plaats waar de poes een tijdje geleden dood is gegaan. Leven en dood dichtbij elkaar. Uiteindelijk werd het de plek met de deur. Om meer afscherming en schaduw te geven heb ik een olievat aan de ene kant van de deur gezet en een deken gebruikt om die zijkant te dichten. Toen ik rond 17.30 achter de deur keek, kon ik twee puppies zien. Beide met zwarte vlekken. Eén pup is zelfs helemaal zwart. Een opmerkelijke kleur, want je ziet hier zelden zwarte honden. De meeste zijn licht bruin. Eens kijken of ik de vader kan achterhalen.

  • 18 Mei 2015 - 00:39

    Marjet:

    Hoi lieve Anita,
    Leuk om weer van je te horen. Dat was weer een heel avontuur! Gefeliciteerd met de jonge honden. Kun je daar wel een nieuw thuis voor vinden als ze groter zijn? En nu de speurtocht naar de vader. Succes. Mail volgt binnenkort. Groeten, Marjet

  • 18 Mei 2015 - 17:30

    Chris Van De Pol:

    Hallo Anita,

    gefeliciteerd met je "gezinsuitbreiding"! Sterkte met de voedselvoorziening en de verkoop van de puppies.
    Ik ken een vrouw in Bolga -Grace- zij wil graag een hond. Misschien kun je mij een foto sturen en de prijs doorgeven. Of zal 't een heel gedoe worden om zo'n puppy naar Bolga te vervoeren?
    Je bent dus niet naar 'The Waterfall Lodge" gekomen, ik heb je namelijk niet gezien. Trouwens in je weblog heb ik gelezen dat je een verblijf had aan de kust.

    Hartelijke groeten uit Bolgatanga,

    Chris van de Pol

  • 18 Mei 2015 - 18:41

    Lilian:

    Wauw wat een story! Goed idee van die deur. Haha leuk dat je dit even deelt ;)

  • 19 Mei 2015 - 17:52

    Mirjam:

    haha die Anita, heeft ze ineens een paar puppy's.
    Ben benieuwd wat er met al die pups gaat gebeuren.
    Succes! liefs, Mirjam



  • 19 Mei 2015 - 20:57

    Louisa Klop:

    Gefeliciteerd !Jammer dat ik niet op kraambezoek kan komen, want ik zou die vijfling ( ? ) en de moeder wel eens willen zien. Je bent wel een goede kraamverzorgster !
    Liefs, ma

  • 20 Mei 2015 - 22:28

    Ina Snier:

    Dus toch! Gefeliciteerd! Ben je er blij mee? Weggeven of verkopen? opvoeden tot hulphond??

    Veel plezier er mee!

    I
    Liefs, Ina

  • 02 Juni 2015 - 23:17

    Marianne:

    hoi anita, lees net pas je berichtje, is de kraamtijd goed bevallen? oogjes inmiddels geopend?
    Hartstikke leuk hoor, kan je er nog eentje meenemen straks?
    geniet ervan, gr van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Jirapa

Anita

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 886
Totaal aantal bezoekers 118886

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 15 September 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: